Ennyi volt...

Igazság szerint már egy ideje a levegőben lógott a gondolat, hogy felhagyjak az írással, de arra még én sem számítottam, hogy ez egyik napról a másikra megfogalmazódik bennem. Több mint két éve történt, hogy egy nap úgy döntöttem, hogy a zenével kapcsolatos gondolataimat írásba foglalom, akkor még rengeteg szabadidővel és mondanivalóval, ám most úgy érzem kicsit mindkettőből kifogytam.

Jelenleg időm nagyrészét a munkahely és az egyéb kötelezettségek felemésztik, így megfelelő szabadidő híján nem tudok/tudunk eleget foglalkozni a bloggal, nem tudnánk garantálni a már megszokott módon, formában és minőségben publikált irományokat, a mennyiségről már nem is beszélve. Átrágva a lehetőségeket, úgy döntöttem/döntöttünk, hogy egy időre mindenképp a háttérbe vonulunk. Hogy várható e egyáltalán valamikor folytatás, azt még számunkra is homály fedi.

Én nem is szaporítanám tovább a szót, nem tudom mit illik, mit kell ilyenkor mondani. Köszönjük a sok támogatást, levelet, hozzászólást, megosztást, like-ot, na meg hogy egyáltalán olvastatok minket, egyszóval köszönünk mindent, de mi most visszavonulót fújunk.

Trance

Ha valaki megkérdezi tőlem milyen zenét hallgatok, a válasz általában csak nagy nehézségek árán születik meg. Milyen egyszerű is lenne csak azt mondani, hogy trance, és mindenki tudja miről beszélek. De ez sajnos nem így van, ezt a stílust viszonylag kevesen ismerik, mégkevesebben hallgatják, főleg kishazánkban, így a továbbiakban erről, és a vele kapcsolatos mérföldkövekről szeretnék beszélni. 

A trance az elektronikus zenei műfajok családjába tartozik, ezek keveredéséből alakult ki, majd vállt önálló műfajjá a 90-es évek elején. De nézzük mit is tudunk pontosan a műfajról, annak jelentéséről, származásáról, eredetéről, sajátosságairól, a legnagyobb képviselőiről és a vele kapcsolatos legkomolyabb bulikról, azaz trance gyorstalpaló, Music For Trance People módra.

A trance eredete, jellemzői
A műfaj születése a 90-es évek elejére tehető, melynek eredetét általában a house-ra és a techno-ra szokták visszavezetni. Származási helyének Németország és Anglia tekinthető, napjainkban pedig Hollandia számít a trance egyik legnagyobb központjának.
Neve a transz szóból eredeztethető, ami egyfajta hipnotikus, önkívületi állapotra utal, amit különleges hangzásával ér el a zene a hallgatóknál.
A stílusra rengeteg érzelem, harmónia, magas minőség, felemelő hangulat és letisztult dallamok jellemzőek. A korai trance zenéket egyfajta pszichedelikus hangzás, már már kábulatba, transzba ejtő hangmotívumok díszítették.

Trance műfajok
A trance napjainkra egy óriási, szerteágazó, megannyi irányzatot és stílust magába foglaló zenei műfajjá nőtte ki magát. Progressive, uplifting, goa, acid, tech, csak pár ágazat a sok közül. A trance mindig is a különböző elektronikus zenei műfajokból merített ihletet, ezekből építkezik, ezeknek a zenei irányzatoknak a keveredéséből jöttek létre a ma ismert ágazatai a műfajnak.

A trance fejlődése
Az elektronikus zene folyamatosan változik, fejlődik, és ez alól a trance sem kivétel. Számos más műfaj befolyásolja, hatást gyakorol rá, így a kezdeti 90-es évek, az ezredforduló és napjaink trance zenéi között olykor óriási a különbség. Az úgynevezett klasszik, pure trance vonal mára a háttérbe szorult, helyébe az uplift és a progresszív lépett, amik napjainkban a legnagyobb népszerűségnek örvendenek.

A műfaj képviselői: dj-k, producerek, formációk
A műfaj legnagyobb képviselői közé mindig is a dj-k, a producerek, és a különböző formációk tartoztak, így például Paul van Dyk, BT, Armin van Buuren, Above & Beyond, Markus Schulz, Gareth Emery, Paul Oakenfold vagy Ferry Corsten, míg magyar előadók közül a legismertebbek Sunny Lax, Myon & Shane 54, Sterbinszky & Tranzident, Adam Szabo, Soliquid és Szeifert vs. Krash.

A műfaj képviselői: énekesek, vokalisták
Napjainkban a dj-k és producerek mellett, egyre nagyobb szerepet kapnak az énekesek és vokalisták az elektronikus zenében, így az ő nevüket is bátran lehet emlegetni, ha a műfaj képviselőiről beszélünk. A legfelkapottabb énekesnők közé olyan nevek tartoznak mint Kirsty Hawkshaw, Tiff Lacey, Jes, Julie Thompson, Jennifer Rene, Susana, Audrey Gallagher, Jaren, Nadia Ali vagy Emma Hewitt.

Partyk, rendezvények
Az elektronikus zenei szórakoztatóipar talán legfontosabb elemei a partyk, a fesztiválok, a különböző rendezvények és események, melyek rengeteg érdeklődőt vonzanak. Ezek közé tartozik például a Transmission partysorozat, a Trance Fusion, a Luminosity, az A State Of Trance bulik, vagy az egykoron volt Trance Energy, mely mára az elektronikus zene megannyi ágát felvonultatja.

Rádióműsorok, podcastek
Napjaink legnépszerűbb rádióműsorai, podcastjei közé tartozik az A State Of Trance, az Anjunabeats, a Corsten's Countdown, a Future Sound Of Egypt, a Global Soundsystem, az Identity, a Trance Around The World, a Vonyc Sessions, magyar részről pedig az International Departures. Az online rádiók közül a leghallgatottabbak közé az Afterhours.FM, és a DI.FM trance csatornája tartozik.

Lemezkiadók
A legnagyobbak lemezkiadók közé olyan labelek tartoznak mint az Anjunabeats, az Armada, a Black Hole, a Coldharbour, a Doorn, az Enchanced, a Flashover, a High Contrast, a Kontor, a Ministry Of Sound, a Perfecto vagy a Vandit. Rengeteg online lemezbolt, és zenei áruház is létrejött az utóbbi években, ezek közül a legnépszerűbb a Beatport, az iTunes, a Trackitdown, és a Juno Records.

(A címekre kattintva bővebben is olvashatsz az adott témáról.)

A trance eredete, jellemzői

A zene folyamtosan fejlődik, még napjainkban is újabb és újabb hangzások, stílusirányzatok ütik fel fejüket, melyek olykor egy egész műfaj alapjai lehetnek. A rengeteg zenei ágazat hatással van egymásra, ezáltal könnyedén összemosódhatnak, ami akár megintcsak egy új műfaj alapköveinek letételével ér fel. Valahogy így születhetett a trance is, amiről a továbbiakban szó lesz.

Eredete, származása
A 80-as évek végén elindult valami, valami változás, ami aztán a 90-es évek elejére beérett, és létrejött az elektronikus zenének egy olyan ága, amit trance-nek neveztek.
A műfaj eredetét általában a house-ra és a techno-ra szokták visszavezetni, ugyanis mindkettőből hordoz magán elemeket, de sokan a a Hi-NRG-ben, az Acid-ben, vagy a 70-es évek óta ismert Goa-ban látják a gyökereket. A stílus mindig is a különböző elektronikus zenei irányzatokból merített ihletet, ezekből építkezik.

Származási helyének általában Németország, vagy a legtöbb könnyű zenei műfajnak otthont adó Anglia tekinthető, de a trance hamar népszerű lett, és elterjedt egész Európában, mapjainkban pedig Hollandia és a mesés Ibiza szigete számít a műfaj legnagyobb, legszentebb központjának.
Hazánkban az ezredforduló környékén élte virágkorát a trance, mára viszont nagyon a háttérbe szorult, szinte teljesen eltűnt a magyar partykultúrából.

Neve a transz szóból eredeztethető, ami egyfajta hipnotikus, önkívületi állapotra utal, amit különleges hangzásával, és a folyton ismétlődő hangmotívumokkal, effektekkel ér el a zene a hallgatóknál. Mások úgy vélik, hogy az 1981-ben megjelent Klaus Schulze album, a Trancefer után kapta nevét a műfaj.

Jellemzői, sajátosságai
A stílusra általában rengeteg érzelem, harmónia, magas minőség, felemelő hangulat és letisztult dallamok jellemzőek. A zene kis túlzással az ember lelkéhez szól.
A korai trance zenéket egyfajta pszichedelikus, hipnotikus hangzás, és már már kábulatba, transzba ejtő hangmotívumok díszítették.

A techno-hoz képest egy jóval gazdagabb dallamvilág, a house-nál viszont keményebb, karakteresebb ütemek jellemzik, egy kifejezetten az érzelmekre ható műfaj. Hangzásvilágát mindig is ez a két irányzat befolyásolta a legnagyobb mértékben, és talán ennek tudható be az is, hogy folyton képes megújulni, így az elektronikus zene egyik legszínesebb ága.

A legtöbb trance szám mindig egy egy főmotívum köré épül, amihez aztán kapcsolódik az esetleges vokál és háttéreffektek. Rengeteg szintiszólam, dallamos basszusok jellemzik a zenéket, melyeknek olykor viszonylag hosszú felvezetésük és levezetésük van.
A 90-es évek zenéit javarészt instrumentál zenék tették ki, az ezredforduló után viszont egyre nagyobb szerepet kapott a vokál, ami által egyre populárisabbá vállt a műfaj.

A zenék rendszerint 4/4-es ütemekre épülnek, tempójuk átlagosan olyan 130 bpm körül mozog, de ez a szám nagyban függ attól, hogy melyik ágazatát hallgatjuk a műfajnak, progresszív, uplifting, tech, deep, vagy esetleg goa, de még hosszú a lista.

Az elektronikus zenei műfajok talán egyik legvitatottabb, a legtöbb kérdést maga után hagyó, de ugyanakkor mindenképp az egyik legsokoldalúbb ága a trance.
Lehetne írni róla hosszas monólogokat, elemzéseket, de igazából nem érdemes, hallgatni kell, hagyni hogy a dallamokkal elkalandozzunk, érezni és élvezni, át kell élni a zenét.

Cerf, Mitiska & Jaren with Rank 1 - Witness (Video)

Alig egy hónapja jelent meg a Cerf, Mitiska & Jaren trió Rank 1-el közös Witness című dala, melyet itt a blogon is bemutattunk, mára pedig elkészült hozzá a videoklip is. Korábban már bemutatták a dal akusztik verziójához készült videót, melyben csak az énekesnő, Jaren látható. A mostani klipben is az övé a főszerep, na és egy "megbabonázott" srácé. De nem is mesélnék tovább róla, inkább nézzétek meg a klipet.

Viszont amiről már tényleg érdemes szót ejteni, az a trió hamarosan érkező szerzői albuma, mely a Give Me A Sound címet kapta. A Witness megjelenése után kezdtek csordogálni a hivatalos információk, de már egy ideje hallani lehetett róla, hogy valami készülőben van.

A lemezen összesen 13 dal szerepel majd, köztük pár korábbi nagy sláger is (Beginn You, Man On The Run, Another World), valamint készült közös nóta Chris Jones-szal, Jaren testvérével Josie-val, és Pulser-rel is. A Give Me A Sound-ra még 3 hetet kell várnunk, és természetesen nem marad el majd hozzá az albumajánló sem. De addigis íme az említett klip.

W&W - Mainstage 100

Napjaink tech trance hangzásának egyik legmeghatározóbb alakja a holland W&W formáció, akik alig 4 éve élnek a köztudatban, mára pedig a szcéna elismert tagjai közé sorolandóak. Tavaly adták ki első szerzői albumukat, az Impact-et, nevükhöz pedig olyan nagy slágerek fűződnek mint a Mustang, a Manhattan, a Twist, a Phantom, a Nowhere To Go, az Invasion, vagy a 2010 augusztusában megjelent Mainstage.

A Mainstage kiadását követően pár nappal, ugyanezen néven elindult a páros hetente jelentkező rádióműsora is, mely tegnap délután jubilált a 100. adással (hogy egész pontos legyek, vasárnap az A State Of Sundays-on ment le elsőként ez az epizód). Aki esetleg így utólag kap kedvet a mix meghallgatásához, az mindenképp kösse fel a gatyáját, mert a srácok ezúttal sem a kellemes melódiákat helyezték előtérbe, hozták a formájukat és zúztak egy nagyot, méghozzá többedmagukkal.

A műsor a megszokott módon és formában indul, közben beköszönnek a nagy nevek is, és gratulálnak. Hallhatjuk Andy Moor és Ashley Wallbridge közös dalát, valamint az új W&W muzsikát a White Label-t, aztán Jochen Miller finoman szólva is masszív számával zárják a sort Wardt-ék, ám itt még messze nincs vége a mókának.

Az egy órás epizódba maguk mellett még négy, szintén nem a fimon lágy dallamokról híres dj borzolja a kedélyeket. Elsőként a Rick Mitchells & Bas van Essen páros, aztán Sied van Riel, Leon Bolier és végül Wezz Devall is lejátszik 3-3 számot. Olyan slágerek dübörögnek mint a Twist, az Audio 52, a Me, vagy a még ropogós Tunnel Vision és Kill Of The Year. De ha már szóba jöttek a friss zenék, három id is felcsendül, és egy vadonatúj Sied trekk is.

A Mainstage 100. epizódjának meghallgatása erősen ajánlott mindenkinek, aki vevő egy kis ereszd el a hajamnak, hisz a party hangulat még így egy szobában a számítógép előtt ülve is garantált.
A műsor korábbi tracklistjeit megtalálhatjátok a Playlists.hu-n, ahol a Mainstage-en kívűl még számos más műsorról is olvashattok.

W&W - Mainstage 100

01. Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know (Tiesto remix)
02. Andy Moor & Ashley Wallbridge feat. Gabriella - World To Turn
03. W&W - White Label
04. Joe Garston - Random Hero
05. Jochen Miller - Zodiac

Rick Mitchells & Bas van Essen
06. Rick Mitchells & Bas van Essen - Raptor
07. W&W & Mark Sixma - Twist (Rick Mitchells & Bas van Essen remix)
08. Rick Mitchells - ID

Sied van Riel
09. Sied van Riel & Waakop Reijers - In Awe
10. Sied van Riel - Audio 52
11. Sied van Riel - Tunnel Vision

Leon Bolier
12. Snatt & Vix - So Far Away (Leon Bolier remix)
13. Leon Bolier - Me (Main mix)
14. Leon Bolier - ID

Wezz Devall
15. Ruben De Ronde feat. Aelyn - She's Already Gone (Wezz Devall remix)
16. Wezz Devall - Kill Of The Year
17. ID - ID

Maor Levi & Nitrous Oxide - Anjunabeats Worldwide 04

Eltelt egy év a tavaly áprilisban megjelent Anjunabeats Worldwide 03 óta, így épp itt volt az ideje, hogy egy újabb darabbal bővüljön a széria. Az első korong elkészítésének feladata ezúttal az izraeli dj producerre, Maor Levi-re hárult, míg a második lemez a lengyel Krzysztof Pretkiewicz-re, azaz Notrous Oxide-re várt.

Mint mondtam, elsőként az izraeli mixe hallható, aki egy Breakfast féle produkcióval indít, hátborzongatóan jól kezdődik, aztán van egy érdekes váltás féltávnál, és innentől már nem is tetszik annyira a dolog, de ez még hagyja ám, sőt még Maor új számára is rábólintok, de ami ezután jön, progresszív house zenék, a hidegrázós fajtából. Ha visszagondolok Mat korábbi munkáira, akkor számomra óriási csalódás az itt hallható száma és remixe.

Aztán végre a 6. trekkhez érve beindul a dolog, a Phoenix From The Flames-szel kapcsolatban korábban már kifejtettük tetszésünket itt a blogon, és a továbbiakban érkező zenékben sem találtam sok kivetnivalót. Kellemes meglepetés volt a Sevas, nagyon hangulatos darab, és a Nemaste is tetszetősre sikerült. A lemez végére egy kis slágeresdi is érkezik a This Love-val és az Afterthought-val. Kár azért a bakiért az album elején...

Na de nézzük mit hozott össze a lengyel kolléga. A start remek az In And Out Of Phase-zel - ám én személy szerint az eredeti verziónak jobban örültem volna - és a folytatás is korrekt, bár feltűnően kiemelkedő alkotást nem tudnék említeni. Féltávhoz érve összefutunk Sunny Lax-szal is (Márton Levente), aki az AW sorozat mindegyikéhez szolgáltatott már zenét, most épp a Contrast-ot.

N2O Gr8-je nem újdonság, remek darab, ám az utána következő Scarlet Heaven mégnagyobb kedvenc, főleg Dan Stone remixében, óriási. De ha már az igazán jó zenéknél tartunk, akkor a Boom Jinx és Daniel Kandi által jegyzett Azzura-t is meg kell említeni, melyben egy pengetős hangszer is nagy szerepet játszik, ami valami borzasztó jó atmoszférát teremt, nagyon ötletes, imádom. Végszóként Oliver Smith érkezik és a Progress, ilyen kaliberű zenéből is lehetne több.

Hát, nem egyszerű mixalbum felett ítéletet hírdetni, van egy két rossz dalválasztás, pár kevésbé emlékezetes darab is, jó zenék is és kiemelkedő alkotások is. Talán az arányokkal van egy kis probléma, utóbbi két kategóriából elviseltem volna mégtöbbet, bár komoly aggodalomra azért így sincs okunk, nem lett ez rossz, csak az idei mixalbum felhozatal után, örültem volna valami különlegesnek.

Kiadó: Anjunabeats
Műfaj: Trance, Progressive, House
Megjelenés: 2012.04.23.

01. Breakfast pres. Keyworth - Splitting
02. Maor Levi - Won’t Say No
03. Tate & Diamond feat. Nicolai - Electrified (Mat Zo remix)
04. Mat Zo - It’s Yours
05. Inpetto - No More Serious Faces
06. Boom Jinx feat. Justine Suissa - Phoenix From The Flames (Maor Levi remix)
07. 3rd Planet - Sevas
08. Norin & Rad - Pistol Whip
09. Super8 - Alba (Maor Levi remix)
10. Bluestone - Namaste
11. Genix - Aura
12. Ost & Meyer - Safari (Maor Levi remix)
13. Kyau & Albert - This Love
14. Parker & Hanson - Afterthought (Heatbeat remix)
15. Breakfast pres. Keyworth - Median (Keyworth remix)

01. Andrew Bayer & Matt Lange feat. Kerry Leva - In And Out Of Phase (Norin & Rad remix) 

02. Mike Koglin vs. Genix - Helion (Norin & Rad remix) 

03. Nitrous Oxide & Dan Stone - Nautica

04. Adam Kancerski - Orion

05. Edu & Cramp - Human Turbines (Beat Service remix) 

06. Ost & Meyer - Antalya 

07. Craig Connelly - Manchester AM (2012 Club mix) 

08. Sunny Lax - Contrast (Nitrous Oxide remix)

09. Nitrous Oxide - Gr8!

10. Ost & Meyer - Scarlet Heaven (Dan Stone remix)
11. Nitrous Oxide & Space RockerZ - Energize
12. Boom Jinx & Daniel Kandi - Azzura
13. Super8 & Tab - Awakenings

14. Nitrous Oxide - Tiburon

15. Cramp - Andromeda

16. Oliver Smith - Progress (Nitrous Oxide remix)

Andrew Bayer feat. Molly Bancroft - Keep Your Secrets

A zseniális zenei érzékkel megáldott amerikai fiatalemberről, Andrew Michael Bayer-ről alig pár hete írtunk utoljáta, amikoris cimborájával Matt Lange-val, és az énekesnő Kerry Leva-val kiadták az In And Out Of Phase című dalukat. Most pedig újra őt kell hogy emlegessük, hisz tavaly év végén, az Anjunabeats 9-en debütáló Keep Your Secrets is az ő nevéhez fűződik, ami ma végre külön kislemezként is megjelent.

Andrew tudatosan készült a zenei pályafutásra, hisz tanulmányi is ilyen irányúak voltak, majd 18 éves korában Alan Nimmo-val megalapították a Signalrunners formációt, és rögtön le is szerződtek az Anjunabeats-hez, pár éve pedig már polgári nevén is érkeznek tőle a muzsikák.
A Keep Your Secrets énekesét, Molly Bancroft-ot is már jól ismerhetjük, hisz az évek során bizonyított már a Gabriel & Dresden, Gianluca Motta, Dennis Sheperd és Pulser oldalán is.

Szóval Andrew és Molly most megajándékozott minket első közös szerzeményükkel, a Keep Your Secrets-szel, melyről a közvélemény elég megoszló, sokan a régi G&D zenékhez hasonlítják, de volt aki az Eurythmics féle Sweed Dreams-et hozta fel pédának. Ami viszont biztos, nem egyszerű eset a dal, egy érdekes egyedi hangulat uralkodik rajta, szokatlan lüktető basszusok, majd érkezik egy zongora betét is, de szinte végig a vokálé marad a főszerep, rendkívül fülbemászó.

Az eredeti verzió mellett még két remix-szel is találkozhatunk a kislemezen, az egyiket a magyar duó, a Myon & Shane 54 átiratában hallhatjuk, akik kicsit felturbózták a dalt, na és a tőlük megszokott hangzás is jól érződik. Másik remixerünk pedig egy retrós hangulatú deep house dallamvilággal ruházta fel a nótát, ez utóbbi nem nyert, viszont a két másik verzió nálam nagy népszerűségnek örvend.

Kiadó: Anjunabeats
Műfaj: Trance, Progressive
Megjelenés: 2012.04.23.

01. Andrew Bayer feat. Molly Bancroft - Keep Your Secrets (Original mix)
02. Andrew Bayer feat. Molly Bancroft - Keep Your Secrets (Myon & Shane 54 Summer Of Love mix)
03. Andrew Bayer feat. Molly Bancroft - Keep Your Secrets (Beckwith remix)
04. Andrew Bayer feat. Molly Bancroft - Keep Your Secrets (Radio edit)

Adam Szabo "saját dallamot akartam írni"

Örömmel jelentjük be, hogy megszületett az első saját készítésű interjúnk, melynek alanya nem más mint Adam Szabo (Szabó Ádám), aki itthon sajnos még csak kevésbé ismert, de külföldön már most komoly sound designer-ként tartják számon. Hogy mi a helyzet Ádám legújabb számával, és hogy mik a tervei a jövőre nézve, az alább olvasható. Az interjú a Producerdj.hu közreműködésével valósult meg.

Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével, és mikor vált mindez komolyabbá?
Az eredeti történet az úgy volt, hogy láttam a TV-ben egy Qunic nevezetű programot, amivel zenét lehetett készíteni. Ezen meglepődtem, hiszen azt hittem, hogy ahhoz hogy valaki gépen zenét írjon, jó sok drága szintetizátor meg keverőpultok kellenek. Mivel semmilyen barátom nem zenélt, és magamtól nem fedeztem fel, ez a Tranker korszak kimaradt. Megszereztem a Qunic-ot es nagyon bejött, viszont az volt a baj vele, hogy csak előre felvett wav fájlokat lehetett behúzogatni.
Én viszont saját dallamot akartam írni, és most, hogy már tudtam, hogy léteznek ilyen programok, elkezdtem keresgélni és megtaláltam az FL Studiot. Én a 3-mas verzióval kezdtem, akkoriban még Fruity Loops-ként ismerték, és mikor megláttam hogy miket tud, ez volt nekem a tökéletes program. Könnyű volt kezelni, egyszerű volt, és gyorsan letudtam írni az ötletem. Még mindig ezt a programot használom, és amíg folyamatosan fejlesztik addig fogom is használni.

Alig pár hete jelent meg legújabb szerzeményed a Royal Blue, mesélnél erről nekünk? Ki volt a szerzőtársad, hogyan ismerted meg, és hogyan született a trekk?
Akivel a Royal Blue-t készítettem az egy Holland srác, aki Willem de Roo néven zenél. Úgy vettem fel vele a kapcsolatot, hogy ő remixelte nekem az Arcade számomat, és addig nem nagyon hallottam róla. Meghallgattam a remixét és nagyon tetszett, de úgy éreztem, hogy azért még lehetett volna csiszolni rajta. Szerettem volna neki segíteni egy kicsit, és a kiadótól elkértem az elérhetőségét, így felajánlottam neki a segítséget. Nagyon örült neki, elküldte az FL projektet, és nagyon megtetszett ahogy láttam, hogy hogyan dolgozik, és milyen hangokat használ az FL-ben.
Amikor elmeséltem a kiadónak, hogy milyen ügyes, akkor a kiadó kitalálta, hogy kéne egy zenét együtt csinálni, mivel mind a ketten FL-esek vagyunk. Így született a Royal Blue. Willem elküldött egy félig kész projektet, amivel nem tudta milyen irányba menjen, aztán onnantól átvettem, és befejeztem.



Ha már szóba került a dalszerzés folyamata, hogyan néz ki ez nálad általánosságban, hogyan születnek meg azok a nosztalgikus, karakteres szintetizátor-szólamok?
Igazából ez teljesen változó. Nincs egy megszokott folyamat ami mindig ugyanaz. Van amikor hangokat keszitek, és az egyik olyan jól sikerül hogy elkezdek dallamokat írni, és megszületik belőle egy egész zene. Van amikor direkt dallamokat akarok írni, és olyankor előkapok egy nosztalgikus hangot, és mivel nem zongorázok, ezért csak a hangjegyeket rakosgatom amíg nem találok egy olyan dallamot, amit érdemes befejezni. A nosztalgikus hangzást a nintendo és "chip" fajta hangszerekből merítem, van amikor analizálom őket és próbálom leutánozni modern szintetizátorokkal.

Van olyan producer, énekes, akivel ha alkalmad nyílna szívesen készítenél közös számot?
Talán leginkabb Arty lenne, mivel ő is FL Studio-t használ, és mindig érdekel, hogy ki hogyan használja a programot és milyen teknikái vannak. Amikor egyszer találkoztam vele, megbeszéltük, hogy majd írunk egy közös számot, de mivel eléggé elfoglalt, így még nem volt szerencsém dolgozni vele.

Idén a neved mellé már felírhatjuk a Royal Blue-t, hosszú még az év, milyen meglepetések várnak még ránk 2012-ben?
Mivel a szerződésem az Always Alive kiadónál lejárt és bekerültem az Enhanced-ba, ezért szeretnék ott több számot kiadni Willem de Roo-val, meg egy két saját projektet is. Nem biztos, hogy mindegyik olyan stílusban lesz ami jó az Enhanced-nek, de azokat majd megpróbálom valahol máshol kiadni.

Azt mondják idén jön a világvége, ha ez igaz, mi lenne az a szám, amit még utoljára mindenképp meghallgatnál?
Ha csak egy lenne akkor valoszínűleg az Octagen & Arizona - Starburst lenne. Ezt annyiszor hallgattam hogy meg sem tudom számolni, ez annyit inspirál mint semmilyen más trance.

Köszönjük az interjút!

Chicane - Thousand Mile Stare

Nick Bracegirdle, ismertebb nevén Chicane, az elektronikus zene egyik csodabogara, aki pályafutása során olyan slágerekkel örvendeztette meg rajongóit mint az Offshore, a Saltwater, az Autumn Tactics, a Love On The Run vagy a Poppiholla, és olyan neves előadókkal dolgozott együtt mint Moya Brennan, Bryan Adams vagy Tom Jones, most előrukkolt 5. nagylemezével, mely a Thousand Mile Stare címet kapta.

Az album a Hljóp-pal nyit, melyben egy izlandi zenekar és énekese működött közre, roppant megnyerő muzsika, csodálatos hangszerelés, a vokál kicsit szokatlan, de egy Chicane dalnak még ez is jól áll. Érkezik a The Nothing Song, melyet a Poppiholla utódjaként is elkönyvelhetünk az ismerős dallamok miatt, ám ezuttal egy kellemes vokállal lett megspékelve a dolog. A Windbreaks-en egy kis bolondos hangulat uralkodik, kis zongora, dúdolászás, eszméletlen harmónia.

A címadóval sincs komolyabb probléma, de nem sikerült meggyőznie engem... és már itt is a mesés hangú Kate Walsh kisasszony és a Playing Fields, ami már jóval említésreméltóbb, kellemes darab, a zongora természetesen ebből a dalból sem hiányozhat, Kate gyermeteg hangja pedig csak hab a tortán. A Sólarupprás-ban ismét feltűnik az izlandi együttes, a Vigri, a vokál mindent visz.
Ismerős dallamok érkeznek, ez bizony a Going Deep, annak is egy meglehetősen jólsikerült átirata, kellettek már ezek a keményebb karakteres ütemek ide az albumra.

A Goldfish is egy kisebb csoda, bár elég minimalista, de talán pont emiatt tetszik, mindössze egy csipetnyi zongorát, és egy törzsi jellegű férfihangot hallhatunk.
A Flotsum And Jetsum-ot és a Super Mouflon-t akár egy kalap alá is vehetjük, elég hasonlóak, mind hangzásába mind hangulatába, az eddig hallottak után bizony szükség van egy két energikusabb számra is, és ezeket most meg is kaptuk.

Ezután Chicane elkönyvelhet egy óriási feketepontot, ugyanis a lemez végéhez érve sajnos felcsendül a Going Deep eredeti verziója is, amit leginkább a pocsék jelzővel tudnék illetni, ez a hip-hop szövegelés nálam kiverte a biztosítékot.
Végül megérkezik az utolsó szám is, elég nagy a kontraszt a Going Deep-pel, a Fin de Jours egy varázslatos kis levezetője az eddig hallottaknak.

Nick stílusát bizony nem egyszerű körülírni, de aki kedvelte az úriember eddigi munkásságát, annak a Thousand Mile Stare is tetszeni fog, bár érzésem szerint a Giants óta nem sokat lépett előre. Az album leginkább otthoni hallgatásra és lazuláshoz ajánlott, de máshova nem nagyon tudom elképzelni.

Kiadó: Armada
Műfaj: Trance, House, Ambient
Megjelenés: 2012.04.15.

01. Chicane & Vigri - Hljóp
02. Chicane - The Nothing Song
03. Chicane - Windbreaks
04. Chicane - Thousand Mile Stare
05. Chicane feat. Kate Walsh - Playing Fields
06. Chicane & Vigri - Sólarupprás
07. Chicane - Going Deep (Moogmonkey Rework mix)
08. Chicane - Goldfish
09. Chicane - Flotsum And Jetsum
10. Chicane - Super Mouflon
11. Chicane - Going Deep
12. Chicane - Fin de Jours

Sound of Cream - John O'Callaghan

Nyakunkon az újabb Sound of Cream rendezvény, mely ezalkalommal a megszokottaktól eltérően nem egy pénteki, hanem a bulizni vágyók kérésére egy szombati napra esik majd. A múlthavi Leon, Jorn és Estiva hármas után most csak egy külföldi sztárvendég érkezik kishazánkba, nevezetesen írország legjobbja, John O'Callaghan, aki mellett olyan hazai dj-k állnak még a lemezlejátszó mögé mint Tebron, David Cashy és Vidoven.

- John O'Callaghan: Az ír származású dj producer John O'Callaghan, akit ismerhetünk Joint Operations Centre és Mannix néven is, valamint több formációnak is tagja, hazájának egyik legelismertebb előadója, hisz megválasztották már az év dj-jének, producerének is írországban, de a nemzetközi listákon is 2007 óta szerepel. John mára olyan slágereknek tulajdonosa mint a Big Sky, a Find Yourself, a Never Fade Away vagy a Bring Back The Sun. Tovább olvasom...

- Tebron: Fekete Norbert 1980-ban született Budapesten, a zene iránt fiatalon elkezdett érdeklődni, a 90-es évek végén pedig már bele is kóstolt a dj-zés világába. A 2000-es évek közepén aztán felpörögtek az események, rádióműsort indított, melyről később a Sound of Cream partysorozat is kapta nevét, ahol Tebron rezidens dj és egyben alapítótag is. Pályafutása során olyan előadókkal játszott mint Menno de Jong, Sied van Riel, Rank 1, Leon Bolier, W&W, Cliff Coenraad és még sokan mások.

- David Cashy: Az 1986-os székesfehérvári születésű Pénzes Dávid életében a zene mindigis nagy szerepet játszott, és miután fiatalon dj-ként már bizonyított, 2004-től produceri karrierjére kezdett el öszpontosítani. Az igazi áttörést az Airwave-hez készült remixe hozta meg neki, ezután Sterbinszky-vel összeállva olyan slágereket kezdtek el feldolgozni mint a Sky And Sand vagy a Synaesthesia, melyeket aztán olyan előadók játszottak mint Tiesto, Paul Oakenfold, vagy Ferry Corsten.

- Vidoven: Vidoven László Nyíregyházán született 1982-ben, a zene már a 90-es évek elején nagy szerepet játszott életében, majd a későbbiekben elhatározta, hogy kipróbálja magát a dj pult mögött. Kezdetben a house műfajban tevékenykedett, idővel viszont a trance mellett tette le a voksát. Mára számos klubban megfordult lemezlovasként, és újabban a produceri munkák is egyre nagyobb szerepet kapnak életében, saját szerzemények és remixek is érkeznek a közeljövőben.

Helyszín: Cinema Hall - Budapest, III. kerület, Bécsi út 38-44.
Időpont: 2012.04.28.
Nyitás: 22:00
Info: 36-20-255-5658
Belépő: 2500 Ft

Jelöld, és add tovább Te is az eseményt: Facebook

 
Copyright © 2012 Music For Trance People. Üzemeltető: Blogger.